Automatische factuurverwerking
Efficiënt inkomende facturen verwerken
Je inkomende facturen worden automatisch ingelezen en verwerkt, zonder onnodig gedoe. Alleen de uitzonderingen vragen nog aandacht. Zo bespaar je tijd en kosten, blijf je compliant en heb je altijd realtime inzicht in je factuurstroom.
Waarom leveranciersfacturen verwerken via Nymus?
Altijd realtime inzicht in je facturen
Weet op elk moment welke facturen openstaan, betaald zijn en waar ze zich bevinden. Geen verrassingen meer.
Geen zoektochten meer naar facturen
Alle facturen digitaal opgeslagen en direct terug te vinden met een slimme zoekfunctie.
Minder fouten, minder gedoe
Automatische herkenning en controles voorkomen dubbele betalingen en invoerfouten.
Facturen verwerken zonder tijdverlies
Digitale en papieren facturen worden automatisch verwerkt via OCR-technologie. Geen handmatig overtypen meer.
Efficiëntie die kosten bespaart
Minder handwerk, lagere personeelskosten en geen papierverbruik. Efficiënter én duurzamer.
Onze klanten





Hoe werkt automatische factuurverwerking?

1. Ontvangst & herkenning
Alle inkomende facturen – of ze nu via e-mail, post, Peppol of een ander kanaal binnenkomen – worden automatisch ingelezen en herkend.
Relevante gegevens zoals factuurnummer, leverancier en bedrag worden direct uitgelezen en klaargezet in je boekhoud of ERP-systeem.

2. Controle & goedkeuring
Facturen worden automatisch gematcht met inkooporders en leveringen (3-way matching). Klopt alles? Dan wordt de factuur direct goedgekeurd.
Afwijkingen worden gemarkeerd en doorgestuurd naar de juiste persoon voor controle. Met een duidelijke workflow, automatische herinneringen en goedkeuring via desktop of mobiele app, verloopt dit proces snel en overzichtelijk.

3. Betaling & archivering
Na goedkeuring wordt de factuur betaalbaar gesteld en veilig gearchiveerd. Dankzij het digitale archief vind je facturen eenvoudig terug via een zoekfunctie.
Bovendien heb je realtime inzicht in alle facturen, betaalde en openstaande verplichtingen, zodat je altijd grip houdt op je cashflow.
OCR-software voor automatische factuurverwerking
Met OCR (Optical Character Recognition) worden de gegevens op je inkomende facturen automatisch herkend – of het nu een PDF, scan of papieren factuur is. Dit betekent dat belangrijke informatie zoals factuurnummers, leveranciers en bedragen direct worden ingelezen in je systeem, zonder dat iemand er handmatig naar hoeft te kijken.
Het proces wordt daardoor sneller, efficiënter en minder foutgevoelig. En omdat OCR de informatie uit verschillende formaten en indelingen haalt, hoef jij je geen zorgen meer te maken over vergissingen of vertragingen. Zo maak je factuurverwerking een stuk eenvoudiger en betrouwbaarder.

"Ik kan me geen betere partner voorstellen. Nymus streeft er naar om ons altijd op de best mogelijke manier te ondersteunen”
Bart De Padt – Group Credit & Billing manager Agilitas

"Ik kan me geen betere partner voorstellen. Nymus streeft er naar om ons altijd op de best mogelijke manier te ondersteunen”
Bart De Padt – Group Credit & Billing manager Agilitas
Klantverhalen
Lees alle klantverhalen